Oferowane rozwiązanie jest innowacyjnym narzędziem informatycznym, pozwalającym na monitoring pojazdów w oparciu o technologię GPS, zarządzanie parkiem samochodowym oraz wsparcie w zarządzaniu terenowymi zespołami pracowników mobilnych.
- Dane do systemu dostarczane są w oparciu o zaawansowane technologicznie lokalizatory GPS, które w ramach jednej obudowy posiadają:
- Odbiornik GPS służący lokalizacji
- Modem GPRS, poprzez który zebrane dane wysyłane są do systemu informatycznego
- Przystawka CAN BUS pozwalająca na odczyt parametrów pracy pojazdu w czasie rzeczywistym (np. stan paliwa, obroty silnika, chwilowe zużycie paliwa, ilość paliwa faktycznie spalonego przez silnik, stan licznika, motogodziny)
- Moduł wejść i wyjść dodatkowych, pozwalający na rozszerzenie funkcjonalne systemu
- Jednostkę centralną będącą mikrokomputerem pozwalającym na odpowiednie agregowanie i interpretowanie zbieranych danych
Dodatkowo lokalizator GPS opcjonalnie pozwala na podłączenie dużej ilości elementów dodatkowych, takich jak:
- SONDY PALIWA stosowane głównie w samochodach ciężarowych lub maszynach budowlanych. Pozwalają na bardzo dokładny pomiar paliwa w systemach wielo zbiornikowych lub w przypadku zbiorników paliwa o nieregularnych kształtach
- STACYJKA do identyfikacji, czy pojazd w danym momencie jedzie, czy stoi
- IDENTYFIKACJA KIEROWCY stosowana w przypadku, gdy z jednego pojazdu korzysta więcej niż jeden kierowca.
- ANALOGOWY POMIAR OBROTÓW w pojazdach posiadających obrotomierz i nie wyposażonych w CAN BUS. Rozwiązanie to stosowane jest najczęściej w starszych maszynach budowlanych lub samochodach ciężarowych
- TERMOMETR lub zestaw termometrów cyfrowych, umożliwiających pomiar temperatury w przestrzeni ładunkowej i/lub pomiar temperatury przewożonego ładunku
- CZUJNIKI OBROTÓW GRUSZKI betonomieszarek
- CZUJNIKI PRACY dodatkowych elementów wykonawczych zainstalowanych w pojazdach, takich jak np.:
- Sygnalizatory dachowe (tzw. koguty)
- Przyciski antynapadowe
- Przełączniki trybu jazdy
- Końcówki mocy
- HDS’y
- Pompy
- Agregaty chłodnicze
- Sprężarki
- Kompresory
- Webasto
- Czujniki posypu i/lub płużenia
- Klapy zaworowe
- czujniki otwarcia drzwi pojazdu, przestrzeni ładunkowych itp.
- komunikacyjny terminal kabinowy
System posiada wbudowany modułów udostępniający funkcje raportowe. Standardowo dostępnych jest kilkanaście raportów, najczęściej wykorzystywanych przez naszych Klientów, m.in.:
- Raporty jazd i postojów,
- Raporty tankowań i upustów,
- Raporty zbiorcze, zbiorcze dzienne i szczegółowe,
- Raport zdarzeń definiowanych – raporty pozwalające dowolnie definiować istotne dla zarządzającego flotą parametry i wyświetlać je w postaci tabelarycznej, ułożone zgodnie z czasem ich wystąpienia oraz zawierające dokładne miejsce ich powstania,
- Historia z wizualizacją tras i postojów na cyfrowej mapie.
Ważną cechą systemu jest to, że w raportach odnoszących się do danych lokalizacyjnych, każde z raportowanych zdarzeń można obejrzeć na mapie.
Gorąco zapraszamy do kontaktu z naszym przedstawicielem, który w Państwa siedzibie zaprezentuje i omówi zalety naszego rozwiązania, korzyści wynikającego z jego uruchomienia i zaproponuje najlepsze warunki współpracy.
Zespół Traccar